Polityka prywatności: Obecni i poprzedni klienci Grupy Skamol

Jako firma będąca administratorem danych przywiązujemy dużą wagę do ich ochrony. Dbamy o dane osobowe, którymi zarządzamy i zapewniamy, że przestrzegamy przepisów o ochronie danych.

Przekazujemy osobom, których dane przetwarzamy („osoby, których dane dotyczą”), informacje na temat przetwarzania przez nas danych oraz praw osób, których dane dotyczą.

Niniejsza polityka prywatności opisuje, w jaki sposób przetwarzamy informacje o klientach.

 

Kontakt w sprawie ochrony danych

Zapraszamy do kontaktu z naszym działem HR w przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących przetwarzania danych.

Z naszym działem prawnym można skontaktować się w następujący sposób:

  • Pocztą elektroniczną: Adres e-mail: hr.skamol.dk@etexgroup.com
    Należy pamiętać, że zwykła poczta e-mail nie jest bezpieczną formą komunikacji. W wiadomości e-mail nie należy pisać niczego, co jest prywatne lub wrażliwe, lub co powinno być chronione w inny sposób.

 

Przetwarzanie przez nas danych osobowych

Kategorie danych osobowych.

Przetwarzane przez nas dane użytkownika mogą obejmować

  • Ogólne dane osobowe, takie jak
  • Dane identyfikacyjne, takie jak adres, numer telefonu i adres e-mail
  • Dane zawarte w naszej korespondencji z użytkownikiem.

 

Cel i podstawa prawna

Przetwarzanie przez nas danych ma następujący cel:

  • Administrowanie relacjami z klientami, utrzymywanie i rozwijanie relacji z klientami oraz stały handel
  • Cele statystyczne: Przeprowadzamy analizy handlowe i sprawozdawcze na podstawie gromadzonych przez nas ogólnych danych klientów

 

Podstawą prawną przetwarzania przez nas danych osobowych jest:

  • Podstawą prawną gromadzenia i rejestrowania przez nas dodatkowych danych osobowych jest art. 6 ust. 1 ustawy o ochronie danych osobowych, por. art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia o ochronie danych osobowych dotyczący przetwarzania, które jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów, które nie wykraczają poza interesy osób, których dane dotyczą. Prawnie uzasadnionym interesem, który uzasadnia przetwarzanie danych, jest potrzeba promowania działalności Skamol i oferowania klientom najlepszych usług i korzystnych ofert.
  • Informacje o użytkowniku będą ujawniane wyłącznie zgodnie z zasadami przetwarzania określonymi w przepisach o ochronie danych i innych duńskich przepisach. W każdym przypadku ocenimy, czy ujawnienie danych wymaga wyraźnej zgody użytkownika, czy też może być dokonane na innej podstawie prawnej.
  • W przypadku ujawnienia ogólnych danych klienta innym spółkom w imieniu Skamol w celach marketingowych, będziemy przestrzegać wymogów prawnych dotyczących określonych procedur, w tym możliwości wniesienia sprzeciwu przez użytkownika. Ujawnianie przez nas danych będzie odbywać się zgodnie z przepisami art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia o ochronie danych, dotyczącymi przetwarzania, które jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów, które nie wykraczają poza interesy osób, których dane dotyczą. Prawnie uzasadnionym interesem, który uzasadnia przetwarzanie, jest potrzeba promowania działalności Skamol i oferowania naszym klientom najlepszych usług i dobrych ofert.
  • Statystyka. Podstawą prawną operacji przetwarzania danych wyłącznie do celów statystycznych i naukowych jest art. 6 ust. 1 ustawy o ochronie danych, por. art. 6 ust. 1 lit. e) rozporządzenia o ochronie danych dotyczący przetwarzania, które jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym. Wykorzystywane są wyłącznie dane wymagane do badania, a dane są wykorzystywane wyłącznie do celów statystycznych.

 

Kategorie odbiorców

Ujawniamy lub przekazujemy dane osobowe następującym kategoriom odbiorców:

  • Innym spółkom z grupy Skamol w ramach naszych działań marketingowych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami
  • Naszym podmiotom przetwarzającym dane na podstawie umów o przetwarzanie danych.

 

Usuwanie danych

Dane użytkownika zostaną usunięte, gdy nie będą już potrzebne.

Ogólnie rzecz biorąc, Skamol przestrzega okresu przechowywania danych obowiązującego zgodnie z duńską ustawą o prowadzeniu ksiąg rachunkowych. W celu zapewnienia prawidłowego przetwarzania powtarzających się relacji z klientami, potencjalnych przypadków reklamacji i zobowiązań z tytułu gwarancji, a także wypełnienia naszych zobowiązań, oszacowaliśmy, że konieczne jest przechowywanie danych przez okres do pięciu lat po zakończeniu bieżącej relacji biznesowej.

 

Prawa użytkownika

Zgodnie z obowiązującymi przepisami użytkownikowi przysługuje szereg praw związanych z przetwarzaniem przez nas jego danych osobowych.

Użytkownik może skorzystać z przysługujących mu praw do danych osobowych, kontaktując się z nami. Nasze dane kontaktowe znajdują się w górnej części niniejszych zasad. 

Po złożeniu przez użytkownika wniosku o dostęp do jego danych osobowych, o ich sprostowanie lub usunięcie lub po wniesieniu sprzeciwu wobec przetwarzania przez nas danych, zbadamy możliwość uwzględnienia tego wniosku. Odpowiemy na wniosek tak szybko, jak to możliwe i nie później niż miesiąc po jego otrzymaniu.

 

Prawa użytkownika

  • Prawo wglądu do danych (prawo dostępu):
    Masz prawo dostępu do danych, które przetwarzamy na Twój temat, a także do szeregu danych dodatkowych.
  • Korekta danych (prawo do sprostowania):
    Użytkownik ma prawo do poprawienia danych osobowych, które gromadzimy na jego temat, jeśli uważa, że są one niedokładne. Można to zrobić, kontaktując się z nami i informując nas, gdzie znajdują się nieścisłości i jak można je poprawić. We wszystkich przypadkach ocenimy, czy uważamy, że żądanie użytkownika jest uzasadnione. Gdy użytkownik skontaktuje się z nami z prośbą o poprawienie lub usunięcie jego danych osobowych, sprawdzimy, czy warunki zostały spełnione, a jeśli tak, wprowadzimy zmiany lub usuniemy dane tak szybko, jak to możliwe.
  • Prawo do usunięcia danych:
    Dane osobowe będą zasadniczo usuwane, gdy nie będą już potrzebne. 
    W niektórych szczególnych przypadkach użytkownik ma prawo do usunięcia określonych danych przed upływem naszego zwykłego terminu usunięcia. 
    Dotyczy to np. sytuacji, gdy użytkownik wycofa swoją zgodę, a my nie mamy innej podstawy do przetwarzania danych. 
    Użytkownik może poprosić o usunięcie swoich danych, jeśli uważa, że nie są one już potrzebne do celu, w jakim je pozyskaliśmy. 
    Użytkownik może również skontaktować się z nami, jeśli uważa, że jego dane osobowe są przetwarzane z naruszeniem przepisów prawa lub innych zobowiązań prawnych.
  • Prawo do ograniczenia przetwarzania:
    W przypadku zakwestionowania danych, które zarejestrowaliśmy lub przetwarzamy w inny sposób, użytkownik może zażądać ograniczenia przetwarzania danych do czasu, gdy będziemy w stanie ustalić, czy dane te są prawidłowe. 
    Użytkownik może również zażądać ograniczenia zamiast usunięcia danych, jeśli uważa, że przetwarzanie przez nas danych jest niezgodne z prawem, że nie potrzebujemy już tych danych lub jeśli uważa, że jego uzasadnione interesy są ważniejsze niż interesy administratora danych. 
    Jeśli wniosek o ograniczenie przetwarzania danych zostanie uwzględniony, odtąd możemy przetwarzać dane wyłącznie za zgodą użytkownika lub w celu ustalenia, ustanowienia lub obrony wymogów prawnych, lub w celu ochrony osoby lub ważnych interesów publicznych.
  • Prawo do przekazywania danych (prawo do przenoszenia danych):
    Użytkownik ma prawo do otrzymania danych osobowych, które nam udostępnił, a także danych, które uzyskaliśmy na jego temat od innych operatorów na podstawie jego zgody. 
    Twoje dane mogą również zostać przekazane, jeśli przetwarzamy je w ramach umowy, której jesteś stroną. 
    Użytkownik ma również prawo do przekazania tych danych osobowych innemu usługodawcy. 
    Możesz również poprosić nas o przesłanie danych bezpośrednio od administratora danych do innego organu lub firmy. 
    Jeśli użytkownik chce skorzystać z prawa do przenoszenia danych, otrzyma od nas swoje dane osobowe w powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
  • Prawo do sprzeciwu:
    Użytkownik ma prawo sprzeciwić się przetwarzaniu przez nas jego danych. 
    Użytkownik może również sprzeciwić się ujawnianiu przez nas jego danych w celach marketingowych. 
    Sprzeciw można zgłosić, korzystając z danych kontaktowych podanych w górnej części niniejszych zasad. 
    Zakończymy przetwarzanie danych użytkownika, jeśli jego sprzeciw będzie uzasadniony.
  • Prawo do otrzymywania informacji o nowych celach:
    Jeśli chcemy wykorzystać dane użytkownika w celu innym niż cele wcześniej przez nas ujawnione, takie jak niniejsza polityka prywatności, użytkownik ma prawo do otrzymania informacji na ten temat, zanim zaczniemy przetwarzać dane w innym celu.
  • Prawo do wycofania zgody:
    Użytkownik może wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie, jeśli przetwarzanie przez nas jego danych odbywa się na podstawie jego zgody. 
    W przypadku wycofania zgody nie będziemy już mogli przetwarzać danych. 
    Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Jeśli mamy inną podstawę prawną do przetwarzania danych niż zgoda, która służy konkretnemu celowi - np. przechowywanie danych ze względu na zgodność z przepisami dotyczącymi rachunkowości - przetwarzanie to może być kontynuowane.
    Użytkownik ma możliwość odwołania się do Duńskiej Agencji Ochrony Danych, jeśli nie jest zadowolony z naszej odpowiedzi. 

Zasadniczo oznacza to, że jeśli użytkownik nie jest zadowolony ze sposobu przetwarzania jego danych osobowych, może odwołać się do Duńskiej Agencji Ochrony Danych, która następnie bada sprawę i podejmuje decyzję.

Dane kontaktowe Duńskiej Agencji Ochrony Danych można znaleźć pod adresem www.datatilsynet.dk.

UWAGA! Do Duńskiej Agencji Ochrony Danych można napisać za pośrednictwem poczty cyfrowej na stronie Borger.dk, gdzie zapytanie zostanie wysłane w bezpieczny (zaszyfrowany) sposób. Zalecamy korzystanie z poczty cyfrowej, jeśli zapytanie zawiera poufne lub wrażliwe dane osobowe.